Denizli 13°C
Yazar hakkında | Tüm köşe yazıları
İsmet   ARSLAN

BALKAN TURU ANILARIM VE GEZİ NOTLARIM: 7.Bölüm

29 Temmuz Saat; (16) civarında (Volvadina)’dan (NOVİDA) meydanına gittik, bir saat mola verildi. Serbest zamanda kent meydanında KİLİSE’yi gezdik, çarşı meydanını gezdik, çarşı’da arkadaşlarla beraber dondurma yedik. (NOVİDA) şehri 1.nci dünya savaşında, 2.nci dünya savaşında (44) kere bombalanmış şehirdir. Halk ölmemek için sığınaklar yapmışlar, bu sığınaklarda bombardıman anında saklanmışlardır.

Değerli okurlar; Sırbistan’ın başkenti Belgrat’ta (1999) yılında Nato birlikleri tarafından bombalanmıştır. Bombalanan yerlerden olan Genel Kurmay Başkanlığı binasını topluca gördük. Şu anda Sırbistan’da ordu birlikleri yok. Polis kuvvetleri asayişi sağlıyor. Sava nehri – Belgrat içinde Tuna nehri ile birleşerek deniz halinde akıyor. Belgrat kalesinde akşama yakın gezerken Tuna nehrinin akışını seyretmek o kadar güzel’ ki görülmeye değer. Belgrat şehri bilindiği üzere Eski Yoğoslavyanın Başkenti idi. Şimdi ise Sırbistanın başkentidir.

Belgrat şehrini gezerken en çok dikkatimizi çeken şey planlı caddeleri, (64) adet bulunan büyük parkları, Tramvay ve otobüsler, taksilerin düzgün çalışması, hatta otobüslere binenler parasız biniyorlar. (40) tane ÇAN (Paskalya) bayramlarında çalıyormuş. Belgrat şehrinde (108) ülkenin bayrağı dalgalanıyor. Belgrat şehrini panorama olarak gezerken (1999) yılında bombalanan yerlerden olan Genel Kurmay Başkanlığı binasının enkazına rastlıyoruz. Binayı şu anda nöbetçi polisler nöbet tuttuklarını gördük.

Belgrat’ta bütün bakanlıklar bir arada bulunuyor. Meclis binası tam merkezde (NOVİSAD) şehrinden ayrılıp tekrar Başkente geldik. (NOVİSAD) turundu SIRP ATİNA olarak şehir 19. Yüzyılda SIRP kültür başkenti olmuştur. (NOVİSAD) şehri Sırpların ikinci kültür merkezidir.

29 Temmuz 2018 saat; (19.00) civarında Belgrat’a tekrar döndük, toplu halde Belgrat’ı gezdik. Toplu halde Belgrat kalesini gezdik, kale çok görkemli, Tuna nehrini seyrettik. Belgrat kalesini Osmanlı padişahı kanuni Sultan Süleyman tarafından yaptırılmış bir kaledir. Kale yüksek bir yerdedir. Kale de Büyük İstanbul, Küçük İstanbul, kapıları bulunmaktadır. Kale içersinde Osmanlılardan kalma çeşmeleri gördük, çeşmelerden su içtik. Akşam serinliğinde kale’de toplu resimler çektirdik. Belgrat kalesi ağaçlarla dolu, çevresinde eskiden kalma tank ve uçak gibi antika şeyler sergilemişler onları gördük. 29 Temmuz 2018 saat; (20.00)’den itibaren Belgrat şehrine tekrar geldik. Saat; (23.00) kadar şehir turu yaptık. Serbest zamanda yemeklerimizi Belgrat içinde yedik, içtik, Sırplar eğlenceyi çok seviyorlar kent merkezindeki caddelerde bu eğlenceleri gördük, bizde bunları seyrettik. Saat; (22.00) civarında aniden gök gürleyerek, şimşekler çakarak yarım saate yakın yağmur yağdı. Sonra tabi ki dindi. Saat; (10.50) civarında otobüsümüze binmek üzere şehir içersinde duran otobüsümüze geldik. Saat; (23.00)’de otobüsümüze binerek. (1) saat içinde Belgrat Hava alanına geldik. Saat; (24.00) pasaport kontrolleri, vize işlemlerini yaptırdık. Rehberimiz bizi hava alanından uğurladı. Bizler ise (2) saat Havaalanında bekledik. Uçağımız saat; (02) civarında hareket etti.

İzmir Adnan Menderes Havaalanına doğru havadan uçarak 30 Temmuz sabahı saat; (04) civarında İzmir Havaalanına geldik, indik. Pasaport kontrolleri yaptırdık. (06)’ta kadar Adnan Menderes Havaalanında bekledik, bazı arkadaşlar hediyeler aldılar, hep beraber saat; (06)’da Havaalanı önünde bekleyen otobüsümüze binerek (İzmir – Denizli) yolundan hareket ederek Saat; (9,30-10,00) civarında Ulu cami Atatürkçü Düşünce Derneği önüne geldik. Arkadaşlarla vedalaşarak evlerimize gittik.

Gezmek, görmek, anıları paylaşmak, insanlar için çok önemlidir. Bunu hiçbir zaman unutmayalım.

İsmet ARSLAN

İsmet ARSLAN diğer köşe yazıları
 1  2  3  ›  ››
Şuan 1 sayfadasınız, toplam 3 sayfa var.
Bu kategoride 22 adet içerik var.

Bu yazıları okudunuz mu ?
Horoz İlçeler Gazetecilik Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti. | 2016 - Tüm hakları Saklıdır. | Şanlısoy Web