Denizli 27°C
Yazar hakkında | Tüm köşe yazıları
İsmet   ARSLAN

BALKAN TURU ANILARIM VE GEZİ NOTLARIM:

Günlerden 1 Ocak 2018 saat:13,30 civarında Denizli Atatürkçü Düşünce Derneği binasına gelmiştim. (A.D.D.) sekreteri İsmet abi yurtdışına gezi düzenliyoruz dedi, bende hangi ülkelere dedim, oda bana (VİZESİZ) baştan-başa BALKAN TURU ( Uçaklı) dedi. Ne zaman olacak bu gezi dedim. O da bana 22 Temmuz 2018 başlayıp, (7) gece (8) günlük dedi. Gezi için ücret ne kadar dedim. O da bana bu ay içinde (685) EURO dedi, bende tamam deyip dernekten ayrıldım. Aradan (3) gün geçti. Sonra ben derneğe gelip ben katılacağım dedim. 20 Ocak 2018’de (685) Euro getirip verdim. Böylece Balkan gezi turu gerçekleşmiş oldu.

22 Temmuz 2018 Denizli Atatürkçü Düşünce Derneği önünde geziye katılacak (44) kişilik ekiple bir araya geldik.  Saat:18.45’de Ulu cami önünden gezi otobüsümüze binerek hareket ettik. İzmir Adnan Menderes Havaalanına saat (22.45)’de geldik. Hava alanında üç kapıdan geçerek kontrol edildikten sonra havaalanı bekleme salonunda (2,5) saat bekledik saat (0,45)’de uçağa binmek üzere yola çıktık. (1,15) dakika süren yolculuk sonunda ilk durağımız olan Balkan ülkesi Makedonya’nın başkenti (ÜSKÜP) şehri havaalanına geldik. Uçaktan indikten sonra, pasaport kontrolü ve ülkeye giriş vizesini alarak yola çıktık. Balkan Turu Gezisini tertip eden (LADY TRAVAL) ın görevlileri bizi Üsküp Havaalanında karşıladı. Biz(2) nolu otobüs’e binerek Üsküp’teki otelimize saat: (2,45) de otele yerleştik. Otelimiz dört yıldızlı bir oteldi. Otelimiz yeni yapılmış, ilk biz müşterisi olduk, fakat Asansör yeni yapılmış olduğundan bizler otelin (3) ve (4) katlarına yaya olarak çıktık. Otelimize yerleştik.

23 Temmuz 2018 Sabah saat: (8,30) dan (9,45) e kadar otelde sabah kahvaltısı yaptık. Günümüzü rehberimizin önderliğinde (Üsküp) şehrinin kent meydanını gezdik, Üsküp’te (HALIDAY OTEL)’den saat:11,00’de ayrılıp Başkent Üsküp çevresinde ve içinde bulunan tarihi yapıları gördük, Devlet dairelerini, Bakanlıkların çevresini gezdik.

İlk önce Makedonya’nın Başkenti Üsküp içinde bulunan tarihi yapıları, Ülkenin önemli devlet adamlarının anıtlarının bulunduğu bölgede bol bol resimler çektirdik, sonra (üsküp’ün) (1200) esnaflık çarşısını gezdik Saat: (12,30) civarında birden bire yağmur yağmaya başladı. (20) dakika falan sürdü. Çarşı merkezinde öğle yemeklerimizi yedik. Üsküp kent meydanında bulunan ( Sultan Murat Camisini) Üsküp’te kent meydanında geçen görkemli (Vardar) nehrini gezdik, Vardar nehrinin Makedonya’dan doğup, Ege denizine döküldüğü rehberimiz bizlere anlattı. Daha sonra Üsküp’ten ayrılarak, Manastır şehrine doğru yola çıktık, (1-2) civarında Makedonya şehrine geldik. Makedonya’da ATATÜRK’ümüzün mezun olduğu ve okuduğu (ASKERİ İDADİ) okulunu, yani Askeri Lisesini ve Atatürk Müzesini, Haydar kodı camisini, Mehemt Ağa Camisini, Bedesten eski çarşısını, saat kulesini gezdik. Değerli okurlar burada şunu iyi bilelim, Büyük Önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK ilk defa ailesinden ayrılıp, Manastır şehrine geldiğini (1896-1899) yılları arasında MANASTIR’da Askeri Liseyi okuduğunu gördük. Geziye katılan tüm arkadaşlarla beraber Atatürk Müzesini ve Atatürk’ün okuduğu (ASKERİ İDADİ) Lisesini, şu anda Atatürk’ün okuduğu okul (MÜZE) olarak halka açıktır. Müzede Atatürk’ün hatıralarını izledik, bir arkadaşım ile gezerken gözlerimiz yaşardı. Neden-mi? dersiniz. Müzede Atatürk’ün Kurtuluş savaşı, Çanakkale savaşlarının slâytlarını gördük ve izledik. Müze’de Atatürk’ün her türlü başarılı yıllarını anlatan ve sözlerini toplu olarak dinledik ve hep beraber hüzünlendik. Grup olarak gerek müze içinde, gerekse müze önünde toplu resimler çektirdik. Sonra saat:18,00) civarında Makedonya’nın (3)’ncü büyük şehri olan (OHRİD’e) doğru hareket ederek yola çıktık. Manastırdan yolumuz uzun olduğu için Saat: (21,00) civarında (OHRİD’e) geldik. Otelimize yerleştik. Akşam yemeği yedik. Otelimiz olan (MİLANYUM PALAS) otelimize yerleştik.

İsmet ARSLAN diğer köşe yazıları
 1  2  ›  ››
Şuan 1 sayfadasınız, toplam 2 sayfa var.
Bu kategoride 15 adet içerik var.

Bu yazıları okudunuz mu ?
Horoz İlçeler Gazetecilik Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti. | 2016 - Tüm hakları Saklıdır. | Şanlısoy Web